Lasagne z červenej šošovice

Lasagne z červenej šošovice

jan 27, 2019 Janka


Opäť som natrafila na potravinu, ktorú by mi teda v žiadnom prípade nenapadlo variť, keďže strukoviny mi nikdy nerobili dobre na trávenie. Ale táto červená šošovica! Tento druh šošovice je zbavený šupky a tým pádom je oveľa ľahšie stráviteľná a vôbec nenadúva. Ale tým to nekončí! Pred varením ju vôbec netreba namáčať a príprava tejto šošovice vám zaberie oveľa menej času (za približne 15 minút máte hotový super výživný pokrm). Červená šošovica je totiž bohatá na vápnik, železo, selén, fosfor, zinok, lecitín, horčík a na vitamíny B1, B2 a B6. Obsahuje 3x viac vápnika než obilniny, ale aj 7x viac železa než špenát, výborne pomáha na zlepšenie krvotvorby. Znižuje hladinu škodlivého LDL cholesterolu a má nízky glykemický index (zasýti na dlhšie a preto je vhodná aj pre tých, ktorí držia diétu). Šosovica je bielkovina, svojím nutričným zložením funguje rovnako ako mäsko. Mne toľko stačí, červená šošovica, kde si doteraz bola?!

sosovicka-upravena.jpg

Červenú šošovicu som doteraz poznala len na indický spôsob, kde korenie prerážalo všetky chute. Takže v tomto recepte som všetky exotické dochucovadlá odložila bokom a využila to klasické, čo má každý z nás v kuchyni. Navyše, tento recept viete veľmi ľahko modifikovať, tým, čo vám chutí, alebo, čo máte práve v chladničke. My sme mali baklažán, takže tie skutočné (cestovinové) lasagne som si nechala na inú príležitosť.

sosovica_ready.jpg

Potrebovať budeme:

  • baklažán
  • hrnček červenej šošovice
  • 2 strúčiky cesnaku
  • paradajkový pretlak
  • oregano
  • bazalka
  • olivový olej
  • soľ
  • čierne korenie
  • tvrdý syr na strúhanie

Začneme teda baklažánom, ktorý nám v tomto prípade "nahradí" cestovinové lasagne. Poriadne si ho umyte, pozdĺžne nakrájajte na tenké plátky, osoľte z oboch strán a nechajte takých 5-10 "vypotiť sa". Vreckovkou usušte, poukladajte na papierom na pečenie vystlaný plech, pokropte olivovým olejom a dajte ugrilovať do trúby (prípadne na panvici, ale to budete musieť robi na viackrát, lebo toľko plátkov sa vám pravdepodobne nezmestí na jednu panvicu). Grilujte dovtedy, dokým baklažány nebudú naozaj hotové (neskôr ich už zapekáme naozaj iba krátko, tak aby sa vám nestalo, že ostanú na niektorých miestach surové).

Kým sa baklažány opaľujú v trúbe, pustite sa do šošovice. Najprv šošovicu prepláchnite a dajte variť na 10 minút do vriacej vody. Na olivovom oleji následne opražte dva strúčiky cesnaku, pridajte šošovicu (ktorá sa nám mierne rozvarila a zmenila farbu na tmavožltú - tak to má byť), prilejte paradajkový pretlak, osoľte, okoreňte, pridajte oregano, bazalku a nechajte zmesku prevariť a trochu zredukovať. Vodu som do omáčky samostatne neprilievala, nakoľko mi ostala ešte po varení šošovice (na panvicu som rovno naliala šošovicu aj s vodou, necedila som ju).

Keď máme omáčku hotovú, zapekaciu misu si potrieme olivovým olejom a postupne vrstvíme (baklažán, šošovicová zmes, nastrúhaný syr). Posledná (najvrchnejšia) vrstva by mala byť syrová. Pustite trúbu na nejakých 180°C a nechajte zapiecť 15-20 minút až kým syr navrchu nebude krásne chrumkavý.

DSC_1914.jpg

DSC_0143.jpg